Citizens Angry Over Lack of Fire Service Station in Ganta

first_imgPeople surrounded the car with amazement as it burnedResidents of Ganta have expressed outrage that the government is not doing enough to curtail fire disasters in a rural city like Ganta.Their anger grew out of a situation involving a private car belonging to one Sam Kouh, who is a Commerce Officer. Kouh’s vehicle erupted in flames and burned to ashes in the center of Ganta, which left bystanders and passersby shocked and disappointed at the scene of the incident.The car, maroon in color, was marked A28786 – RL. It was being driven from a local garage, where it had undergone repairs for brake failure, when it suddenly caught fire in front of the Beer Garden Hotel in the center of Ganta, mechanic Vaih Teah told the Daily Observer.“I am so confused about this incident, because the car was brought for brake repairs; but I don’t know where this fire came from,” he said.The vehicle was gutted at about 2 pm on Friday, March 30. However, there was no attempt by anyone or firefighters to extinguish the flames as thick clouds of smoke rose in the city center.“Where are the fire service people for whom the government is always deducting money from people’s salaries,” said Zephaniah Gbahn, a resident.“If this fire had extended far beyond this point, it would have been more disastrous, while people stand looking at  properties get burned,” another onlooker said.A big crowd turned up during the incident, but nobody could do anything to contain the fire; store owners hurriedly closed their stores.The car burns in a street in GantaA street-side seller who deals in cosmetic products lost several bottles of perfume to the flames.Although the owner was unharmed, she expressed frustration at the government’s inability to establish a fire service center in Ganta.“Although we pay our taxes, the government is yet to bring a fire service station here,” she said.Officers of the Liberia National Police (LNP) and the Liberia Immigration Service (LIS) were present at the scene, directing the movement of people and vehicles away from the burning car.Traffic came to a standstill until the fire died down completely.Ganta has several modern gas stations, including NP, Total and SP. as well as Aminata, while several makeshift gas stations and street vendors can be found in and around the city. However, the lack of a fire service station, commonly known as “Fire Brigade,” has presented enormous challenges for residents, especially in the event of fire outbreaks.Share this:Click to share on Twitter (Opens in new window)Click to share on Facebook (Opens in new window)last_img read more

Valverde explains Messis Clasico role

first_imgBarcelona manager Ernesto Valverde revealed that he decided to drop Lionel Messi to the bench due to the “discomfort” he was experiencing.The Argentine forward has named on the bench for the first leg of Barcelona’s Copa del Rey semi-final tie against rivals Real Madrid on Wednesday night at Camp Nou due to a thigh injury.In Messi’s absence, Barcelona struggled to get past the Real defence after going a goal down early on through Lucas Vazquez.Valverde introduced Messi into the game on the 63rd-minute after Malcom had equalised for Barcelona.But the 31-year-old struggled to make an impact with the Catalan giants being forced to settle for a 1-1 draw in the first leg.“Leo is fine,” said Valverde, according to Marca. “But we prefer not to take risks in this time [of the season].“He had some discomfort and we decided it was for the best.”On the other hand, Malcom unexpectedly proved to be the star man for Barcelona in his Clasico debut after struggling for regular game time this season.The Brazilian winger made the most of the rare starting opportunity Valverde gave him and deservedly capped off a fine performance by scoring the equaliser.Sergio Ramos, Real MadridZidane reveals Sergio Ramos injury concern for Real Madrid Andrew Smyth – September 14, 2019 Zinedine Zidane has put Sergio Ramos’ availability for Real Madrid’s trip to Sevilla next weekend in doubt after withdrawing him against Levante.“It was a difficult test because it’s a very special match,” said Valverde. “Malcom was connecting with his teammates very well.”The return leg between Barcelona and Real Madrid will take place on February 27 at the Santiago Bernabeu.To progress to the final, Barcelona will need to score at least one goal in order to retain their hopes of a fifth straight Copa del Rey title.“We have to score, it’s simple,” added Valverde.“The tie is open.”Next up for Barcelona is a trip to the San Mames to take on Athletic Bilbao in La Liga on Saturday as they bid to maintain their six-point lead at the top of the standings.📷 Our captain 💙❤️ pic.twitter.com/NUnCDneJnE— FC Barcelona (@FCBarcelona) February 6, 2019last_img read more

Updated Star Magazine Discontinues SlimFast Ads After BBB Challenge

first_img FTC guidelines on native advertising — which NAD references in complaints against both AMI and SlimFast — require that all forms of advertising, including native, be presented in a way that makes it clear to readers that the source of the content is an advertiser, and not the publication itself. Most importantly, no ads should appear similar in format to editorial content, and native ads should be clearly and conspiculously labeled “advertisement,” “sponsored,” or any of a number of other acceptable terms.  Online, however, a number of dubious articles, purportedly written by editorial staffers but almost certainly part of a paid SlimFast campaign, proliferate throughout AMI’s portfolio of websites, including StarMagazine.com, OKMagazine.com, and MensFitness.com. The absence of proper labeling on these stories is particularly notable given the presence of other articles on the same sites that clearly lie more in the realm of compliance, like this one for OK!, a series of workout tips sprinkled with product recommendations and labeled “promoted content.” We are very concerned about the defamatory headline and implication in your article, that falsely states AMI “pulled” SlimFast ads after a challenge from the Better Business Bureau. AMI did no such thing, and the press release by the NAD does not state otherwise. Rather, as both the press release and AMI’s statement make clear, AMI agreed to “discontinue” the advertising campaign in question. In fact, AMI received the NAD inquiry after the SlimFast advertising campaign at issue had concluded. Thus, while disagreeing with NAD’s position (as AMI’s statement in the press release makes clear), AMI saw no purpose in challenging NAD’s position because the ad campaign had been concluded. Referencing, specifically, the September 26, 2016 issue of Star, a December 21 decision by NAD reads, “The cover page referred readers [to pg. 58] of the magazine for an article titled, ‘Snack Your Way to Slim.’ … This cover story and article appeared to be editorial content but were in fact advertisements for SlimFast.” Additionally, “Sponsored Content” labels have since been added to the online posts referenced above. ► Further reading: A follow-up Q&A with NAD assistant director Laura Brett. Update: In response to this story, AMI provided the following statement. In response to a complaint filed by the Better Business Bureau’s National Advertising Divsion (NAD), AMI announced that it will no longer run SlimFast advertisements in Star using a format considered by NAD to be insufficiently differentiated from editorial content, misleading readers. NAD and the Better Business Bureau may have done AMI and ​Slim-Fast a small favor by allowing them to be proactive in discontinuing the ads; the FTC — which has come after everyone from Lord & Taylor to Instagram influencers in enforcement of its native ad policy in recent months — has the authority to levy fines of as much as $16,000 for each individual violation. It’s the first time NAD, which typically reviews claims made in advertising, has held a publisher responsible for the way native advertising is presented, according to a spokeswoman. This story was updated on Friday, January 13 at 12:50 pm. In addition to Star, American Media, Inc. publishes OK!, Men’s Fitness, and The National Enquirer, among others. The current January 16 issue of Star contains a two-page advertorial-style spread promoting various SlimFast products with a small “Advertising” label in the top-right corner.center_img Click to enlarge. AMI did not, however, “pull” any ads for SlimFast. The suggestion that it did damages AMI’s reputation not only with SlimFast, but with all of its advertisers because it falsely suggests that AMI believed it did something wrong or unlawful, which it does not. Cameron Stracher American Media, Inc. has agreed to discontinue certain advertisements that ran in weekly celebrity magazine Star amid claims that they don’t live up to industry transparency standards. The Sept. 16, 2016 cover of Star. “While the advertising itself was for SlimFast, the magazine was promoting the product on behalf of SlimFast when it published what appeared to be editorial content, but was, in fact, advertising,” the NAD spokeswoman explains to Folio:. “Any third-party that ‘persuad[es] the audience of the value or usefulness of a . . . product’ engages in ‘national advertising,’ as we define it, and is considered to be an advertiser for that product.” General Counsel — Media A deliberate misrepresentation of the source of the material, according to the FTC, is likely to affect consumers’ choices regarding the product advertised. In other words, readers are more likely to trust claims made in a publication’s articles than in its advertisements. Click to enlarge. In response, an official statement from AMI reads, “While American Media, Inc. respectfully disagrees with some of the concerns expressed by NAD, it appreciates NAD’s efforts and agrees to discontinue the challenged practice.” A second article, promoting SlimFast’s high-protein meal-replacement shakes, similarly resembled editorial content despite actually being a paid advertisement, according to NAD. Though presented as unbiased copy, the articles in question included claims directly from SlimFast marketing, like “clinically proven to lose weight and keep it off,” and “the superfast slim-down secret.”last_img read more

Rajshahi mango growers expect bumper yield

first_imgMango growers in Rajshahi are expecting a bumper yield this year as they said the rains caused by recent cyclone Fani have brought an extra advantage for them.Alim Uddin, a scientific officer at Rajshahi Fruits Research Institute, said, “The rains caused by Fani have prompted the growth of mangoes. Growers will be able to harvest mangoes 7 to 10 days earlier which will help them get better prices.”Mangoes will also be tastier this time for the unexpected and untimely rains, he added.Abu Bakar, a mango farmer of Charghat upazila, said, “We were worried about the output for Fani in the beginning but it has ultimately brought blessings as the heavy rains accelerated the growth of mangoes.”The mango growers of Bagha, Charghat, Puthia, Godagari upazilas said now they do not need to spray any harmful insecticides in mango orchards as the rains protected the fruit from insect attacks.Earlier, they could not spray insecticides as magistrates and police were patrolling the orchards following a High Court order.The local administration also declared a ban on mango harvest before 20 May, said the farmers.Deputy commissioner of the district Md Ruhul Amin told the UNB correspondent that they will fix dates for harvesting mangoes according to their varieties after a meeting soon.Sources at Rajshahi Fruits Research Institute said they have set a target to produce some 213,426 tonnes of mangoes from 17,465 hectares of land this year. At least 208,664 tonnes were produced from 17,420 hectares in 2017-2018.last_img read more